سیستم های سپتیک تانک توسط همه در صنعت به عنوان بهترین راه حل های صنعت در نظر گرفته می شوند. مانند هر چیز خوب، آنها پرهزینه تر هستند و نیاز به برنامه های نگهداری اجباری تعیین شده توسط وزارت بهداشت دارند. این برای اطمینان از سلامت شما و همچنین سلامت سیستم و اطمینان از عملکرد موثر باکتری های موجود در مخزن و پر شدن کلر یا قرص های دوز است. تکنسین‌ها همچنین پدهای هوادهی و سیستم‌های پمپ و تایمرهای شما را بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند که طبق برنامه کار می‌کنند. سپتیک تانک های غیرفعال بسیار ساده تر هستند. آنها یک سیستم تنظیم و فراموشی هستند. برای اکثر تاسیسات، نیازی به تعمیر و نگهداری کم و یا بدون نیاز است و به غیر از اینکه کامیون را هر چند سال یک بار تخلیه کند، نیاز بسیار کمی دارد. خرید و نصب مخازن با قطعات متحرک کمتر به طور قابل توجهی ارزان تر است و کمتر دچار اشتباه می شود.

ظرفیت مخزن
اکثر مردم به یک سپتیک تانک 3000 لیتری نیاز دارند. حجم سپتیک تانک مجدداً در اکثر موارد توسط شوراها تعیین می شود و در سراسر استرالیا دیده ایم که رایج ترین اندازه سپتیک تانک پلی مستر 3100 لیتری ما است. سپتیک تانک 3100 لیتری برای خانه 1 تا 5 نفره خانگی مناسب است. سپتیک تانک 4500 لیتری برای خانه 6 تا 10 نفره مناسب است. ما همچنین سپتیک تانک های تجاری را انجام می دهیم که بسیار تخصصی تر هستند و اندازه سپتیک تانک می تواند تا 25000 لیتر برسد.
 پلاستیک در مقابل بتن
امروزه مخازن سپتیک پلاستیکی بر بازار تسلط دارند. ساخت آنها بسیار ارزانتر است، عمر طولانی تری دارند و نصب آنها بسیار راحت تر است. هزینه های تحویل نیز بسیار ارزان تر است و می توانند مسافت های طولانی را در مقایسه با مخازن بتنی به صرفه تر طی کنند. به طور متوسط ​​مخازن بتنی فقط حدود 10 سال دوام می آورند، در حالی که مخازن سپتیک پلاستیکی بیست تا سی سال عمر می کنند. بر خلاف سپتیک تانک های بتنی، مخازن پلاستیکی متخلخل نیستند و بنابراین شما نمی توانید فاضلاب را به آب های زیرزمینی یا اطراف باغ خود نشت کنید. به همه این دلایل، تانک های سپتیک پلاستیکی بیشتر امروزه به استاندارد صنعت تبدیل شده اند.