اطمینان از اینکه سپتیک تانک شما به طور منظم تخلیه می شود برای اطمینان از اینکه می تواند به درستی کار کند مهم است. یک تانکر در ملک شما حضور خواهد داشت و مواد جامد و آب زائد را از مخزن شما خارج می کند.

اینکه هر چند وقت یک بار نیاز به این کار دارید بستگی به عوامل مختلفی دارد، اما به طور کلی بیشتر سپتیک تانک ها باید سالانه تخلیه شوند. اگر مطمئن نیستید، فقط از یک شرکت نفتکش محلی بخواهید که به شما راهنمایی کند.
مراقب هرگونه مشکل مخزن سپتیک باشید
شرکتی که سپتیک تانک شما را تخلیه می کند، در صورت مشاهده هرگونه مشکل در سیستم زهکشی باید به شما اطلاع دهد. این را فقط در پشت ذهن خود قرار ندهید، که البته اگر هنوز روی شما تأثیری نداشته باشد انجامش وسوسه انگیز است. همچنین ممکن است علائم دیگری از مشکل در سیستم زهکشی شما وجود داشته باشد، مانند:
جمع شدن آب کثیف بالای سطح زمین که در آن مخزن سپتیک یا سیستم غوطه وری شما قرار دارد
توالت‌های شما به آرامی یا پر از آب می‌شوند
سپتیک تانک شما سریعتر پر می شود و باید بیشتر از حد معمول تخلیه شود
اگر متوجه چیز غیرعادی در تانک سپتیک خود شدید، بهتر است آن را در اسرع وقت معاینه کنید - این به این دلیل است که مشکلات زیرزمینی در صورت عدم کنترل می‌توانند در طول زمان بدتر شوند.
به طور مشابه، باید بسیار مراقب باشید که چه چیزی در سینک می‌ریزید، به ویژه:
چربی ها یا روغن پخت و پز باید به طور جداگانه دور ریخته شوند و هرگز در سینک ریخته نشوند این به ویژه می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در غوطه وری شود زیرا می تواند مانع از جذب موثر آب فاضلاب توسط خاک اطراف سیستم شما شود.
باید از محصولات ضد باکتریایی مانند پاک کننده های آشپزخانه و شستشوی دست خودداری کرد زیرا می توانند باکتری های "خوب" را در مخزن سپتیک شما از بین ببرند که به جداسازی فاضلاب در آن کمک می کند. برخی از محصولات تمیزکننده مناسب تانک سپتیک وجود دارد که می تواند به جلوگیری از این مشکل کمک کند.