میدان جذب ، تصفیه نهایی فاضلاب را فراهم می کند ، بنابراین وجود خاک غیر فشرده و غیر اشباع در اطراف سیستم تصفیه خاک بسیار مهم است. پساب خروجی از سپتیک تانک حاوی ارگانیسم های بیماری زای زنده است. هدف خاک این است که این عوامل بیماری زا را از بین ببرد ، مواد آلی را تصفیه و تخریب کند و به عنوان یک فیلتر فیزیکی ، شیمیایی و بیولوژیکی برای تصفیه پساب و کیفیت قابل قبول آن برای آبهای زیرزمینی عمل کند. خاکها باید بتوانند حجم فاضلاب را از سپتیک تانک در هر زمان از سال جذب کنند.

با بیش از 400 نوع خاک مختلف در میسوری ، به احتمال زیاد بیش از یک نوع حتی در یک قطعه کوچک یافت می شود. از آنجا که بسیاری از این خاکها برای زمینه های معمولی جذب سنگرهای شن مناسب نیستند ، معمولاً از دو روش ارزیابی ریخت شناسی خاک و آزمایش های نفوذ - برای اندازه گیری میدان جذب استفاده می شود.
ارزیابی مورفولوژی خاک برای مکانهایی که شرایط خاک خطر آلودگی بالقوه برای آبهای زیرزمینی را نشان می دهد ، ترجیح داده می شود. در میسوری ، این ارزیابی ها فقط توسط افرادی انجام می شود که توسط وزارت بهداشت تأیید شده اند. این شامل دانشمندان خاک یا افرادی است که مدارس خاص و تمرینات میدانی را در مورفولوژی خاک تکمیل می کنند. لیست فعلی دانشمندان واجد شرایط خاک در بخش بهداشت منطقه شهرستان شما موجود است.
ارزیابی مورفولوژی خاک با حفر یک یا چند گودال خاکی به عمق 4 تا 6 فوت با استفاده از یک بیل حفاری انجام می شود. سپس دانشمند خاک مشخصات بافت ، رنگ ، ساختار ، لکه و ویژگی های قطعه سنگ را مورد بررسی قرار می دهد و "میزان بارگیری" را در گالن در روز در فوت مربع برای آن مکان خاص تعیین می کند. دانشمند خاک همچنین نقشه سایت را ارائه می دهد و ویژگی های اصلی توپوگرافی مانند نهرها و الگوهای زهکشی و مکان ساختمانهای پیشنهادی را نشان می دهد. عمق ترانشه توصیه شده برای میدان جذب و در صورت نیاز ، روش های تغییر مسیر آب سطحی و زیر سطحی مشخص می شود.
قیمت سپتیک تانک به گونه دستگاهی که انتخاب میکنید بستگی دارد.