سفید کننده های خانگی نباید تأثیر منفی بر باکتری های داخل سپتیک تانک داشته باشند ، زیرا مواد شیمیایی به طور کلی در مقادیر کمی هستند و به اندازه کافی قوی نیستند که بر باکتری ها تأثیر بگذارند. با این حال ، از هرگونه سفیدکننده ای که بسیار قوی است ، یا دارای استحکام بالاتری نسبت به سفید کننده های معمولی خانگی است ، باید اجتناب شود. علاوه بر این ، مانند سایر مواد شیمیایی ، سعی کنید فقط از مایع سفید کننده خانگی در حد اعتدال استفاده کنید.

به طور مشابه با سفید کننده ، محصولات حاوی آمونیاک باید برای مخزن سپتیک استفاده شوند ، به شرطی که فقط گاه به گاه و در حد اعتدال استفاده شوند.
به طور کلی استفاده از پاک کننده های مایع برای یکبار مصرف مناسب است ، زیرا باید کاملاً رقیق شوند و تأثیر آنها بر باکتری های داخل سپتیک تانک را کاهش دهد. با این حال ، ما استفاده از پاک کننده های فوم تخلیه کننده یا پاک کننده های جامد تخلیه را توصیه نمی کنیم. علاوه بر این ، از پاک کننده های تخلیه نباید به طور منظم به صورت هفتگی یا ماهانه استفاده شود ، زیرا مواد شیمیایی بسیار سوزاننده هستند.
به طور کلی استفاده از تمیز کننده های مبتنی بر آب برای مخازن سپتیک بسیار مناسب است ، زیرا آب ماده اصلی است و هرگونه مواد شیمیایی را که می تواند به باکتری ها آسیب برساند رقیق می کند. برای دیدن اینکه آیا یک محصول تمیز کننده بر پایه آب است یا خیر ، به ترکیبات آن نگاه کنید - آب اولین عنصر خواهد بود.
هنگام در نظر گرفتن مواد شوینده خانگی ، ما همیشه توصیه می کنیم محصولاتی را انتخاب کنید که دارای برچسب مشخص شده است که استفاده از آنها برای مخازن سپتیک بی خطر است. علاوه بر این ، همیشه سعی کنید تا جایی که امکان دارد محصولات سازگار با محیط زیست را انتخاب کنید ، زیرا این محصولات حداقل تأثیر خود را بر محیط زیست داشته اند ، به این معنی که آنها معمولاً دارای مواد شیمیایی ضعیف یا فاقد مواد شیمیایی هستند که می تواند به باکتری های درون سپتیک تانک ها آسیب برساند.