پس از تصفیه اولیه در سپتیک تانک ، پساب مایع از طریق دستگاه توزیع جریان می یابد ، که اطمینان می دهد مقادیر مساوی پساب به هر لوله در میدان جذب می رسد. میدان جذب یک منطقه شستشوی زیر سطحی در خاک است که پساب مایع را از دستگاه توزیع دریافت می کند و آن را در یک منطقه مشخص که در آن اجازه نفوذ به خاک دارد توزیع می کند. عمل تصفیه خاک ، همراه با عملکرد بیشتر باکتریایی ، موجودات بیماری را از بین می برد و مواد مضر موجود در پساب را تصفیه می کند و فرآیند تصفیه را به اتمام می رساند تا آب در سطح آب یا منبع آب زیرزمینی بازیافت شود.

بسیاری از خاک های میسوری دارای خاک رس بالایی هستند که باعث جذب ضعیف پساب سپتیک تانک می شود و ممکن است از استفاده از یک سپتیک تانک/سیستم میدان جذب جلوگیری کند. علاوه بر این ، جنوب غربی و جنوب مرکزی میسوری به ویژه در معرض آلودگی آبهای زیرزمینی قرار دارند زیرا خاک ها به دلیل سنگریزه سنگین و/یا شکستگی سنگ زیر خاک فوقانی بسیار متخلخل در زیر خاک سطحی خاک رس هستند.
مناطقی را نشان می دهد که آلودگی احتمالی آبهای زیرزمینی ممکن است محل میدان جذب را محدود کند. اگر در یکی از این مناطق زندگی می کنید یا از آلودگی سیستم پیشنهادی خود مطمئن نیستید ، در انتخاب سایت خود از متخصصان کمک بگیرید. 
حداقل فواصل عقب نشینی را که باید برای سپتیک تانک ها و میدان های جذب رعایت شود نشان می دهد. در قسمتهای کوچک یا محدود کننده ، یک راه خوب برای مکان یابی سایت برای سیستم ، ترسیم مقیاس سایت است ، مشخص کردن مناطقی خارج از محدودیت هستند و مناطق باز باقی مانده را به عنوان مکانهای احتمالی سیستم رها می کنید. برای اطمینان از فضای کافی برای جایگزینی نهایی سیستم سپتیک جدید یا موجود ، مکانی را برای یک سیستم جایگزین مشخص کنید.